Dupa mai multe colaborari reusite cu agentii de turism nationale si internationale, Caile Ferate Romane au infiintat o societate specializata pentru actiunile turistice si pentru exploatarea trenurilor speciale pe care le are in patrimoniu. Societatea Feroviara de Turism S.A. a prezentat aceste garnituri, complet reabilitate si utilate, in cadrul unei ceremonii desfasurate in cadrul garii Bucuresti-Baneasa.
Garniturile introduse in circuitul comercial au drept vedeta trenul „Calugareni“ compus din vagoane construite in anii 1866-1869. Alte garnituri speciale sunt trenurile „Moldovita“ (compus din vagoane construite in anii 1885-1890) si trenul „Regal“ (compus din vagoane construite in anul 1928). Alaturi de garniturile de trenuri de epoca pentru linie cu ecartament normal, S.F.T. S.A. opereaza si trenuri de epoca pe linie ingusta: mocanita „Mures“, care circula in prezent pe liniile inguste din complexul Targu Mures.
Trenurile de epoca „Calugareni“, „Moldovita“, „Regal“ si „Mures“ vor fi remorcate de locomotive cu abur reconditionate de catre S.F.T.: locomotiva americana 140.117, construita in anul 1920 la Uzinele Bladwin Works Philadelphia, locomotiva romaneasca 150.025, construita in anii 1940 la Uzinele Resita, locomotiva romaneasca 230.516, construita in anul 1936 la Uzinele Resita si locomotiva poloneza 764.52, fabricata in anul 1949 la uzinele Pierwsza Fabrika Lokomotyw w Polsce.
Trenul „Calugareni“, format in prezent din trei vagoane de Clasa I, a II-a si a III-a, si cu o capacitate totala de 68 de locuri, a circulat in perioada 1869-1918 pe calea ferata Bucuresti – Giurgiu, prima linie de cale ferata din Principatele Unite.
Garnitura trenului „Moldovita“ este alcatuita din patru vagoane, dintre care un vagon-salon, doua vagoane de clasa I si a II-a (cu o capacitate totala de 51 de locuri) si un vagon de posta. Vagoanele din componenta trenului Moldovita au circulat la sfarsitul secolului al XIX-lea si inceputul secolului XX pe linii de cale ferata din Moldova si Bucovina.
Trenul „Regal“, adus in tara la sfarsitul anilor ‘20, a fost utilizat initial de regele Carol al II-lea si este compus din cinci vagoane tip salon si de dormit. Prin nivelul finisajelor si al decorurilor interioare, trenul „Regal“ se ridica la nivelul trenului „Orient-Express“, garnitura actuala pastrand o mare parte din mobilierul original.
Trenurile „Calugareni“, „Moldovita“ si „Regal“, fiind construite pentru a circula pe ecartament normal, pot fi utilizate in organizarea de excursii pe orice ruta de cale ferata normala din Romania. Toate trenurile sunt puse la dispozitie de S.F.T. S.A. pe baza comenzilor emise de agentiile de turism partenere. „Plimbarile cu trenurile de epoca reprezinta un punct de atractie in lumea intreaga“, apreciaza Miron Mitrea, fost Ministru al Transporturilor, Constructiilor si Turismului. „Este vorba despre ceva cu totul inedit pentru turisti, avand in vedere ca aceste trenuri au contribuit la scrierea istoriei romanesti. O plimbare cu trenurile trase de locomotive cu aburi va fi una prin istoria acestei tari, dar si in locurile deosebite ale Romaniei“. (Aparut in Turism Club)
Garniturile introduse in circuitul comercial au drept vedeta trenul „Calugareni“ compus din vagoane construite in anii 1866-1869. Alte garnituri speciale sunt trenurile „Moldovita“ (compus din vagoane construite in anii 1885-1890) si trenul „Regal“ (compus din vagoane construite in anul 1928). Alaturi de garniturile de trenuri de epoca pentru linie cu ecartament normal, S.F.T. S.A. opereaza si trenuri de epoca pe linie ingusta: mocanita „Mures“, care circula in prezent pe liniile inguste din complexul Targu Mures.
Trenurile de epoca „Calugareni“, „Moldovita“, „Regal“ si „Mures“ vor fi remorcate de locomotive cu abur reconditionate de catre S.F.T.: locomotiva americana 140.117, construita in anul 1920 la Uzinele Bladwin Works Philadelphia, locomotiva romaneasca 150.025, construita in anii 1940 la Uzinele Resita, locomotiva romaneasca 230.516, construita in anul 1936 la Uzinele Resita si locomotiva poloneza 764.52, fabricata in anul 1949 la uzinele Pierwsza Fabrika Lokomotyw w Polsce.
Trenul „Calugareni“, format in prezent din trei vagoane de Clasa I, a II-a si a III-a, si cu o capacitate totala de 68 de locuri, a circulat in perioada 1869-1918 pe calea ferata Bucuresti – Giurgiu, prima linie de cale ferata din Principatele Unite.
Garnitura trenului „Moldovita“ este alcatuita din patru vagoane, dintre care un vagon-salon, doua vagoane de clasa I si a II-a (cu o capacitate totala de 51 de locuri) si un vagon de posta. Vagoanele din componenta trenului Moldovita au circulat la sfarsitul secolului al XIX-lea si inceputul secolului XX pe linii de cale ferata din Moldova si Bucovina.
Trenul „Regal“, adus in tara la sfarsitul anilor ‘20, a fost utilizat initial de regele Carol al II-lea si este compus din cinci vagoane tip salon si de dormit. Prin nivelul finisajelor si al decorurilor interioare, trenul „Regal“ se ridica la nivelul trenului „Orient-Express“, garnitura actuala pastrand o mare parte din mobilierul original.
Trenurile „Calugareni“, „Moldovita“ si „Regal“, fiind construite pentru a circula pe ecartament normal, pot fi utilizate in organizarea de excursii pe orice ruta de cale ferata normala din Romania. Toate trenurile sunt puse la dispozitie de S.F.T. S.A. pe baza comenzilor emise de agentiile de turism partenere. „Plimbarile cu trenurile de epoca reprezinta un punct de atractie in lumea intreaga“, apreciaza Miron Mitrea, fost Ministru al Transporturilor, Constructiilor si Turismului. „Este vorba despre ceva cu totul inedit pentru turisti, avand in vedere ca aceste trenuri au contribuit la scrierea istoriei romanesti. O plimbare cu trenurile trase de locomotive cu aburi va fi una prin istoria acestei tari, dar si in locurile deosebite ale Romaniei“. (Aparut in Turism Club)
Comentarii
Trimiteți un comentariu